خواب، یکی از نیاز های اصلی بدن است. یک خواب خوب بر روی سلامتی و روحیه ما تاثیر مثبت می گذارد. برای اینکه خواب راحتی داشته باشیم باید شرایطی مهیا باشد. یکی از چیز هایی که کیفیت خواب مان را شکل می دهد، تشک است. هرچقدر تشکی که استفاده می کنیم استاندارد تر باشد ما خواب عمیق تر و راحت تری را تجربه می کنیم. اگر به دنبال تشک استاندارند هستید، ما در این مقاله دو تشک پرطرفدار اولترا و مدیکال را به شما معرفی می کنیم و به تفاوت تشک اولترا و مدیکال می پردازیم.

مقایسه تشک اولترا و مدیکال

شرکت تشک رویال، تولید کننده محصولات کالای خواب است. از سری محصولات پرطرفدار این شرکت تشک اولترا و تشک مدیکال است. این دو تشک شاید از نظر ظاهری مشابه هم باشند اما زمانی که به مقایسه تشک اولترا و مدیکال می پردازیم، متوجه می شویم این دو تشک از نظر سختی، قیمت، گارانتی، کاربری و ضخامت باهم تفاوت دارند. در ادامه ی مطلب به صورت دقیق تر تفاوت ها را توضیح می دهیم.

معرفی تشک مدیکال

تشک مدیکال یک تشک طبی است. شرکت رویال برای تولید تشک مدیکال از باکیفیت ترین اسفنج های موجود استفاده می کند. برخلاف سایر تشک ها در ساخت تشک مدیکال از هیچ‌گونه فنری استفاده نمی شود. نقطه قوت این تشک قابلیت انطباق تشک با بدن و حفظ فرم طبیعی بدن است.

همان‌طور که گفتیم تشک مدیکال یک تشک درمانی و طبی است. پزشکان برای افرادی که دیسک کمر و درد کمر دارند مدیکال را توصیه می کنند. به طور کلی اگر وزن بالایی دارید یا مشکلات مفصلی دارید و از شما سن و سالی گذشته است، تشک مدیکال یک گزینه ایده آل برای شما به شمار می رود.

این تشک در کنار ویژگی های مثبت اش، یک تشک اقتصادی نیز به شمار می رود و قیمت مناسبی دارد. شاید تصور کنید به دلیل قیمت مناسب آن زود از کیفیت بیفتد؛ اما گارانتی تشک مدیکال نشان دهنده دوام آن است.

معرفی تشک اولترا

تشک اولترا، یک تشک طبی است. درون اینتشک از اسفنج و فنر استفاده شده است. این تشک فنری با تشک های فنری قدیمی فرق دارد. در ساخت این نوع تشک از فناوری پاکتی استفاده می شود. فنر ها در پاکت قرار می گیرند، سپس پاکت ها در کنار هم در تشک جاسازی می شوند. فنر ها کمک می کنند در زمان خوابیدن، تشک با شکل بدن منطبق می شود و گودی کمر را پر کند و در زمان غلتیدن ارتعاش به نقاط دیگر منتقل نشود.

اگر به دنبال تشکی هستید که با آن یک خواب آرام را تجربه کنید، تشک اولترا یکی از بهترین گزینه ها است. تشک اولترا در 6 مدل در بازار موجود است، تشک اولترا پلاس و اولترا 1 و 2 برای افراد با وزن بالا طراحی شده است و اولترا 3،4،5 برای افراد با وزن نرمال مناسب است.

تشک اولترا بهتره یا مدیکال؟

تشک اولترا بهتر است یا مدیکال؟

تشک اولترا و تشک مدیکال از بهترین تشک های موجود در بازار هستند. همان‌طور که گفتیم تفاوت تشک اولترا و مدیکال مشهود است و از نظر ساختاری و کاربردی باهم تفاوت دارند.

تشک مدیکال تشکی است که خاصیت درمانی دارد و کسانی که درگیر مشکلات مفصلی و کمری هستند بهتر است این تشک را خریداری کنند. تشک اولترا بیشتر جنبه پیشگیری دارد و کسانی نمی خواهند در آینده با انواع مشکلات کمری دست و پنجه نرم کنند برایشان بهتر است روی این تشک بخوابند. تشک مدیکال یک تشک سفت محسوب می شود و تشک اولترا یک تشک به نسبت نرم است. اگر ترجیح می دهید تشک شما سفت و سخت باشد تشک مدیکال را انتخاب کنید اما اگر تشک نرم می پسندید اولترا، تشک ایده آل شما خواهد بود.

این دو تشک از نظر قیمت هم باهم تفاوت دارند و اگر بودجه محدودی دارید تشک مدیکال گزینه مناسب تری خواهد بود و اگر قیمت تشک برای شما فرق نمی کند می توانید تشک اولترا که قیمت بیشتری دارد را بخرید.

تفاوت تشک اولترا و مدیکال در گارانتی نیز هست. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که مدت زمان گارانتی هر چیزی برای شما مهم است باید بگوییم گارانتی تشک اولترا که یک مدل فنری است، در مقایسه با مدل مدیکال بیشتر است. اغلب مدل های اولترا، گارانتی 8 ساله دارند اما گارانتی تشک مدیکال 5 ساله است.