در این مقاله از سایت تشک رویال قصد داریم به نقد و بررسی بهترین تشک برای گودی کمر بپردازیم. گودی کمر یکی از عارضه‌ های مرتبط با کمر است که مردان و زنان زیادی درگیر آن هستند. در چند دهه اخیر سبک زندگی بسیاری از مردم دنیا تغییر کرده است و به جای تحرک زیاد، پشت میز نشین و کم تحرک شده اند. نشستن ‌های طولانی مدت پشت میز، باعث وارد آمدن صدمات بسیار زیادی به ستون فقرات فرد می ‌شود. این صدمات هم در طولانی مدت باعث ایجاد بیماری‌ هایی مثل دیسک کمر یا گودی کمر می‌ شوند.

البته فقط نشستن پشت میز و کم تحرکی نیست که این مشکلات را ایجاد می‌ کند، بلکه خوابیدن بر روی تشک ‌های غیر استاندارد نیز به شدت بر روی ایجاد آسیب‌ های مختلف بر روی کمر تاثیرگذار است. بنابراین خوابیدن هر شب بر روی تشک مناسب گودی کمر می تواند باعث کاهش مشکلات کمر بسیاری از مردم شود. در ادامه، ویژگی های تشک مناسب برای این عارضه را ذکر می کنیم و چند نمونه از این تشک ها را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

تشک مناسب برای گودی کمر

فراموش نکنید که چیزی حدود یک سوم از عمر انسان، بر روی تشک و در حال خواب می‌ گذرد. پس اگر تشک استفاده شده، جنس مناسبی نداشته باشد، انسان را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد که یکی از آن ها بدتر شدن گودی کمر افراد مبتلا به این بیماری است. در واقع تشکی که خریداری می‌ کنید، علاوه بر این که باید از یک سری از استانداردهای مشترک پیروی کند، باید با فیزیک بدن شما هم مناسب باشد.

گودی کمر چیست؟

قبل از این که بخواهیم راجع به ویژگی های تشک مناسب گودی کمر، مطالبی را بیان کنیم، باید ابتدا در مورد این عارضه و مشکلاتی که برای فرد ایجاد می کند، صحبت کنیم.

در این عارضه، خمیدگی ستون فقرات از حد استاندارد بیشتر است و همین عامل نیز باعث می ‌شود که در کمر فرد، گودی ایجاد شود. اولا گودی کمر از لحاظ ظاهری می تواند برای فرد مشکل آفرین باشد؛ چرا که شکم فرد، در هنگام ایستادن، جلو می ‌آید و او بدتیپ به نظر می رسد. از سوی دیگر این مشکل می ‌تواند باعث کمر درد شده و کم کم راه رفتن و ایستادن را برای فرد سخت کند. در واقع فشار و درد در اعصاب از عوارض ایجاد گودی در کمر است. این عارضه کمر می ‌تواند فشار زیادی بر روی اعصاب قسمت کمر و قسمت های دیگر بدن فرد ایجاد کرده و موجب درد و سوزش در این قسمت ها بشود.

اگر بخواهیم ویژگی ‌های تشک مناسب برای گودی کمر را ذکر کنیم باید قبل از هر چیز به این که برند مناسبی داشته باشد، اشاره کنیم. کاملا مشخص است که یک تشک با برند متفرقه نمی تواند خیلی گزینه مناسبی برای افراد مختلف از جمله افراد مبتلا به این عارضه باشد. شما هم اگر این مشکل را دارید و به دنبال خرید تشک مناسب برای گودی کمر خود هستید، بایستی دقت کنید که تشک خریداری شده ویژگی‌ های زیر را داشته باشد:

  1. تشک ‌های نرم برای گودی کمر مناسب نیستند. بنابراین حتماً باید تشک خریداری شده، سفتی مناسبی داشته باشند. در کل تشک مناسب کمر درد، تشکی است که سفت باشد.
  2. تشک خریداری شده باید به نحوی باشد که در هنگام خوابیدن شما، حالت مناسب بدن را بتوانند حفظ کنند.
  3. تشک باید دارای تهویه مطبوع باشد.
  4. بهترین نوع تشک برای گودی کمر تشکی است که حالت بد طبیعی بدن شما را حفظ کند.
  5. تشک ‌های آنتی باکتریال هم گزینه‌ های مناسبی برای افراد دارای گودی کمر هستند.

نام تشک مناسب برای گودی کمر

با توجه به ویژگی هایی که در بخش بالا ذکر کردیم، دو نوع تشک زیر، بهترین تشک برای گودی کمر هستند:

  1. تشک مدل رویال ارگانیک (تشک رویال یکی از برندهای بسیار معتبر است که بیشتر از 22 سال است که به تولید انواع تشک ها می پردازد. کارخانه ساخت تشک رویال از جدیدترین فناوری های روز دنیا برای تولید تشک های طبی و طبی فنری استفاده می کند.)
  2. تشک مدل پدیک

در واقع این دو نوع تشک همه ویژگی هایی را که بهترین تشک برای گودی کمر باید داشته باشد را در خود دارند. از طرف دیگر قیمت تشک مدل رویال ارگانیک و تشک مدل پدیک هم نسبت به کیفیت آن ها بسیار مناسب است.

قیمت تشک برای گودی کمر

 فراموش نکنید که هزینه های پزشکی برای درمان عارضه گودی کمر چقدر زیاد است. از طرف دیگر اگر این مشکل شما حاد شود، احساس درد زیادی خواهید کرد و کار و زندگی شما مختل می شود. همه این عوامل نشان می دهد که هزینه ای که بابت خرید تشک مناسب برای گودی کمر پرداخت می کنید، نسبت به ارزشی که این نوع تشک دارد، واقعا ناچیز است. استفاده همیشگی از یک تشک مناسب گودی کمر می تواند باعث شود که شما از هزینه های پزشکی درمان این عارضه خلاص شوید.

بهترین نوع تشک برای گودی کمر

چه نوع تشکی برای گودی کمر مناسب است؟

تاثیر تشک بر خواب راحت و حتی تاثیر خواب بر سلامت روان زیاد است. یعنی اگر شب ها بر روی یک تشک استاندارد و مناسب بخوابید، صبح با انرژی بیشتری بیدار می شوید و می توانید به انجام کارهای روزمره و حرکات نرمشی و ورزشی بپردازید. استفاده از یک تشک طبی تا حد بسیار زیادی می تواند در پیش گیری از ابتلا به گودی کمر و همچنین در کم کردن اثرات این عارضه موثر باشد.

در بین تشک های سفت هم تشک‌ های مموری فوم سفت ‌تر، بهترین تشک برای گودی کمر هستند؛ چرا که پس از خوابیدن فرد دارای این مشکل بر روی یکی از این نوع تشک ها، آن ها به صورت کامل تغییر شکل می ‌دهند و  همین تغییر شکل دادن باعث پر شدن گودی این قسمت از بدن آن ها می ‌شود. این نوع تشک‌ ها در هنگام خواب هم فشار زیادی به کمر فرد وارد نمی‌ کنند و جز تشک های طبی هستند.

تشک ‌های فنری، تشک مناسب برای گودی کمر نیستند و استفاده از آن ها برای این دسته از افراد توصیه نمی ‌شود. در واقع تشک‌ های فنری معمولاً نرم هستند و کم کم باعث افزایش گودی در کمر فرد می ‌شوند.

تاثیر شکل خوابیدن فرد بر گودی کمر

هر چند انتخاب تشک مناسب گودی کمر اهمیت بسیار زیادی دارد ولی نحوه خوابیدن فرد مبتلا به این مشکل هم بسیار مهم است. در واقع یک فرد درگیر با این عارضه کمر، می ‌تواند با  شکل خوابیدن اشتباه خود باعث افزایش این مشکل شود. بنابراین شکل خوابیدن صحیح را می‌ توان در کنار انجام حرکات اصلاحی و انتخاب بهترین تشک برای گودی کمر، سومین عامل  تاثیر گذار در بهبود این عارضه کمر بدانیم.

 بهترین روشی که این دسته از افراد می ‌توانند برای خوابیدن انتخاب کنند، روش خوابیدن بر روی کمر و یا همان روش طاق باز است؛ چرا که با این روش خواب، فشار بسیار کم تری به کمر فرد وارد می‌ شود و گودی کمر او نیز کم کم کاهش پیدا می کند. از طرف دیگر افرادی که به این نحو می ‌خوابند باید یک بالش زیر زانوهای خود قرار دهند تا فشار کم تری از طریق پاهای آن ها به کمر وارد شده و گودی کمر آن ها کاهش پیدا کند.

خوابیدن به پهلو هم می‌ تواند یک روش خواب خوب برای افراد با گودی کمر باشد؛ به شرطی که در این حالت یک بالش بین پاهای خود قرار دهند تا در هنگام خواب، گودی کمر آن ها شکل مناسبی به خود بگیرد.

نتیجه گیری

گودی کمر یکی از بیماری ‌های مربوط به کمر است که در چند دهه اخیر، رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. نشستن ‌های طولانی مدت پشت میز و کم تحرک بودن، از عوامل اصلی ایجاد این  مشکل هستند. برای کم کردن میزان گودی در کمر می توانید از تشک مناسب استفاده کنید. یک تشک استاندارد و مناسب در هنگام خوابیدن، گودی کمر شما را پر می ‌کند و اجازه نمی ‌دهد که فشار زیادی به این قسمت از بدن وارد شود.

نباید فراموش کنید که ساعات زیادی از روز را بر روی تشک می خوابید. بنابراین یک تشک غیر استاندارد و غیر طبی می‌ تواند عوارض جبران ناپذیری بر جای بگذارد. تشک مناسب گودی کمر، تشکی طبی است که سفتی استانداردی داشته باشد و در هنگام خواب، حالت مناسب بدن شما را حفظ کند.